Què en pensem?

Tornar a portada

Els exàmens de recuperació de setembre

Christian Negre i Walczak
Escola Pia de Calella

No desitjar el millor per als nostres fills seria una aberració, sobretot si esperem dipositar en ells el futur del nostre país. Ens interessa que desenvolupin les habilitats, tècniques i destreses necessàries per a la seva vida i que puguin afrontar-la amb el major nombre de garanties. Sentit comú, oi?

A l’escola, aquestes habilitats, tècniques i destreses es concreten en el que coneixem com a exàmens. Unes proves que intenten valorar la feina de l’alumnat. Ara fa poc, el nou Departament d’Ensenyament va proposar restaurar una pràctica acadèmica habitual que s’havia perdut: els exàmens de recuperació de setembre. Aquesta manifestació ja ha generat diverses opinions. Hi ha qui considera que aquells que no han estudiat durant tot el curs tampoc no ho faran durant les vacances d’estiu. Hi ha qui creu que justament els mesos de juliol i agost proporcionen a les famílies la tranquil·litat adequada per preparar amb condicions la recuperació.

Sóc partidari de proporcionar als alumnes les oportunitats necessàries per aprovar els exàmens, però també sóc partidari de replantejar-nos l’avaluació Sóc partidari de diversificar la tipologia de les proves, d’incloure exposicions orals i de reduir els exàmens exclusivament memorístics; de qüestionar-nos per què ensenyem el que ensenyem i de procurar mantenir un somriure a la cara.

Tot i que les dades oficials situen el fracàs escolar al 29,9%, sabem que oficiosament supera aquesta xifra. Què en penseu de tots aquells alumnes que aprovem amb l’afegitó condescendent: “Aprova, però podria haver fet molt més”? Millorarà aquesta situació amb els exàmens de recuperació de setembre? Tant de bo que sí.

www.applejux.org