Què en pensem?

Tornar a portada

Les emocions i l’aprenentatge

Núria Trullà, Escola Pia Moià
Montse Batiste, Escola Pia Nostra Senyora
Anna Casacuberta, Escola Pia Balmes

LES EMOCIONS DAVANT L’ENTORN

Jo em pregunto:  “¿Què ha de passar perquè jo pugui retenir en la meva memòria qualsevol cosa, i això m’ajudi a aprendre’n moltes d’altres?” Doncs, simplement em cal que allò que els meus sentits rebin em provoqui alguna emoció. Quan parlem del coneixement de l’entorn, no és res més que donar a conèixer als nostres alumnes tot el que els és més proper a ells. Per tant, segur que els interessa poder descobrir tot el que els envolta: com és, què hi ha, per què és així (…) Text complet. Núria Trullà, Escola Pia Moià

LES EMOCIONS EN L’APRENENTATGE DE LES MATEMÀTIQUES

En qualsevol situació d’aprenentatge es generen emocions, tant per part del qui està aprenent com del qui està ensenyant, però en l’aprenentatge de les matemàtiques s’hi generen, amb més força, algunes de les següents emocions: por, ansietat, angoixa, satisfacció, alegria, vergonya, enveja, entusiasme, gelosia…Penso que, culturalment, les “Mates” generen una certa por i frustració en alguns alumnes i una certa seguretat i prestigi en d’altres; per això, en molts moments, surten emocions com l’admiració, la por, l’enveja, la gelosia, la vergonya, l’alegria… i això, depenent de cóm es gestioni, pot causar un efecte positiu o negatiu en els nostres alumnes pel que fa al  seu creixement personal i emocional (…) Text complet. Anna Casacuberta Suñer, mestra de 1r de primària Escola Pia Balmes

LES EMOCIONS DAVANT LA SELECTIVITAT O UNA PROVA D’ACCÉS

La tensió i l´angoixa davant els exàmens no és una altra cosa que el conjunt de reaccions emocionals negatives i incòmodes enfront de l´anticipació de quelcom estressant que molts alumnes senten abans i durant els exàmens, i especialment quan han d´afrontar la selectivitat o qualsevol altra prova d´accés. Aquesta tensió no és irracional, però la dimensió de la mateixa sí que ho pot ser. El repte d´enfrontar-se a una prova en una situació en què la pròpia actuació en ella determini, en major o menor mesura, el futur acadèmic de l´alumne ho justifica i ho explica. (…) Text complet Montse Batiste, professora d’anglés i tutora de batxillerat Escola Pia Nostra Senyora