Notícies

Tornar a portada

‘Ballem el Joc Perdut’, construint una cultura comuna inclusiva a l’Escola Pia de Sant Antoni

L’activitat ’Ballem el Joc Perdut!’, de l’Escola Pia Sant Antoni, s’ha presentat  en el Network Meeting : “Involving parents in plurilingual and intercultural education” organitzat pel Centre Européen pour les langues Vivants i el Conseil de l’Europe a Àustria. Va dirigida als alumnes i pares i mares de 2n Cicle d’Educació Infantil, i busca la implicació sobretot d’aquells que tenen altres cultures i llengües. A través dels jocs dansats i les danses es promourà aquesta implicació. Aquesta pràctica pedagògica està impulsada per l’equip d’ Educació Física, amb l’objectiu general de “Construir una cultura comuna inclusiva de la diversitat des de l’experiència corporal”.

“L’Escola Pia de Sant Antoni és un escola amb un percentatge del 17% de famílies nouvingudes amb cultures i llengües diverses i és aquesta realitat la que ens ha d’obrir oportunitats per créixer com a comunitat educativa. ‘Ballem el Joc perdut!’ és una de les activitats que ens dóna aquesta oportunitat. Busca desenvolupar un projecte en el qual s’impliquin els pares dels alumnes de P4 i P5, però sobretot els pares amb altres cultures i altres llengües” explica la Maria del Carmen González, piscomotricista de l’escola, què va presentar aquest projecte a Àustria.

Els objectius específics són:

* Fer coincidir diferents generacions (avis, pares, tiets i nens/nenes) en la recerca de jocs dansats i danses tradicionals de la cultura catalana i d’altres països en diferents llengües i de diferents cultures

* Obrir un espai de convivència entre pares i fills a partir de les danses i jocs dansats

* Afavorir la participació de pares nouvinguts amb diferents cultures i llengües

* Oferir als alumnes un espai de joc i convivència intercultural

Segons la Carme, la valoració de l’activitat durant el curs 2012-2013 “ha estat positiva perquè la participació dels pares ha augmentat : 40 han participat amb nosaltres a l’activitat del pati. 6 mares han col·laborat en la preparació de les danses dels seus països i ensenyant-les a tots els participants”.

Fitxa de bones pràctiques