Editorial

Deures d’estiu

Un altre curs s’acaba i, sovint, ho vivim com si s’acabés el món. És curiosa, aquesta manera de fer que ens agafa en determinats moments (quan s’acosta Nadal o la fi d’un curs en són dos exemples paradigmàtics). La tensió puja fins a límits insostenibles i tots patim la impressió que hi deixarem la pell.

Parlem amb

Clara Esperalba i Manel Garcia, monitors

“Viure dies de colònies et permet fer teus ensenyaments i valors rebuts en la família o l’escola”

Notícies

Més de 16.000 persones responen el qüestionari del clima d’escola i aula

Durant el tercer trimestre del curs 2011- 2012, l’alumnat, famílies, PAS i professorat de les institucions educatives de l’Escola Pia de Catalunya han contestat de manera virtual una enquesta, de caràcter anònim i voluntari. Hi han participat 16.366 persones: 11.805 alumnes (de 3r o 4t de primària, 1.951; de 5è o 6è de primària, 2.272; d’ESO, 4.862, de batxillerat, 1.997; i de cicles formatius/PQPI, 723), més de 3.100 famílies, 213 membres del PAS i 1.229 professors.

Treballs premiats a la I Mostra Audiovisual de l’Escola Pia

El Jurat i el públic de la I Mostra Audiovisual de Catalunya van fer entrega dels premis en un acte celebrat a l’Escola Pia de Sarrià, dijous 31 de maig. Alumnes i professors del Col.legi Claret, l’Escola Pia Sant Antoni, l’Escola Pia Balmes, l’Escola Pia Nostra Senyora, l’Escola Pia Santa Anna-Mataró i de l’escola amfitriona van participar en aquesta trobada.

L’Escola Pia de Balmes acull la primera edició dels Vespres de Recerca

El passat dijous 24 de maig, al saló d’actes de l’Escola Pia Balmes, es va celebrar aquesta iniciativa, que pretén fer un reconeixement públic a l’esforç i la bona feina que fan els alumnes de Batxillerat amb els Treballs de Recerca.

Deu anys de Projecte Singular a l’Escola Pia de Granollers

El curs 2000-2001, un grup d’alumnes i professors de l’Escola Pia de Granollers iniciaven
l’Aula Oberta, l’origen del Projecte Singular que celebra el seu desè aniversari aquest mes de
juny. Van ser el primer centre del Vallès Oriental en apostar per aquest projecte que avui s’ha estés a tot Catalunya. L’objectiu? Oferir un espai educatiu a alumnes amb alt risc de fracàs escolar de 3r i 4t d’ESO, amb la complicitat de les autoritats i el teixit empresarial local.

Què en pensem?

L’autoritat davant l’alumnat ens ve donada o ens l’hem de guanyar?

Ferran Sala, Escola Pia d’Olot
Vidal Melero, Escola Pia d’Igualada

Zum-Zum

Vols dir que no usem l’avaluació en va?

Dilluns 7 de maig: arriben a l’escola els companys i companyes que dissabte van ser a la Jornada Pedagògica. (Quina enveja, l’orquestra de Terrassa!). A més d’explicar el patiment a la cresta del K2, comenten que en moltes coses al final el que compta és la percepció, més que la realitat objectiva. Que no ens podem quedar amb aquells elements que ‘siguin’ veritat sinó que hem de descobrir allò que entenem que ‘és’ veritat, per a nosaltres o per als altres.

Pren-te temps

Pares i fills

Xosé Saramago, l’escriptor portuguès reconegut amb el Premi Nobel l’any 1998, ens parla en el text que us adjuntem sobre què és un fill i l’acte de coratge que suposa ser pare o mare.

Agenda

Estades Pedagògiques
Dies: entre el 15 i el 19 de juny
IV Jornada Família-Escola Projecte Compartit
Dia: 30 de juny