Editorial

Creativitat i escoles

Quan us arribi aquest número de Papers 4.0, estarem a cavall entre els mesos d’abril i maig. Si a les nostres escoles haguéssim de definir-los podríem dir que, en certa manera, per a nosaltres són mesos creatius. D’una banda, el final de curs ja està aquí i cal enginyar-se-les per arribar a tot, però també perquè celebrem la XVIII edició dels Premis per al Foment de la Creativitat i la II  Mostra Audiovisual de l’Escola Pia de Catalunya. Dos projectes amb les arrels ben endinsades en la sensibilitat, l’originalitat, la reflexió… la creativitat.

Parlem amb

Eli Moreras, Ester Rams i Albert Francolí, Fundació Servei Solidari

Les institucions educatives de l’Escola Pia de Catalunya reciclen cultura per Sant Jordi

Notícies

Celebrant 25 anys de Jornada Pedagògica de l’Escola Pia de Catalunya

L’any 1989 l’Escola Pia de Terrassa acollia la primera Jornada Pedagògica de l’Escola Pia de Catalunya. Des de llavors, hem celebrat vint-i-quatre trobades a diferents escoles i ciutats, sobre temes molt variats en funció del moment i dels reptes a que ens enfrontàvem, però sempre moguts pel mateix espirit col·lectiu de millora i aprenentatge. Hem compartit els seus records, amb tres dels companys amb més anys de trajectòria.

Aplec del Mou-te en Xarxa a Granollers: ESFORÇA’T!

El passat diumenge 14 d’abril s’ha celebrat l’Aplec dels Grups Mou-te de l’Escola Pia de Catalunya a Granollers, la trobada anual de tots els que formen part del Mou-te. Durant tot el dia es van reunir nens i nenes, joves, pares, monitors, mestres i famílies senceres provinents de diversos indrets de Catalunya per compartir un dia especial de celebració.

L’Escola Ovidi Decroly, més que la crònica d’una visita de l’Escola Pia de Catalunya

Un grup de docents de l’Escola Pia hem visitat l’Escola Decroly al barri de Sant Gervasi (Barcelona) el dia 17 d’abril del 2013. Es tracta d’una escola fidel a l’estil d’un pedagog que ha marcat la història de la pedagogia. Una escola que manté viu el llegat del mestre. Crònica de Marian Baqués.

L’Escola Pia de Granollers celebra la 13ª Festa de les Arts

Dijous 25 d’abril, els alumnes de 1r cicle d’ESO, Batxillerat, 2n cicle d’ESO, Formació Professional així com exalumnes, familiars, personal docent i no docent de l’escola han participat en aquesta iniciativa, presentant a concurs propostes en qualsevol de les diferents modalitats: treballs de literatura en català, castellà, anglès i francès; fotografia; plàstica; tecnologia i treballs digitals (vídeo, blogs, llocs web…).

Què en pensem?

Si un alumne ho demana

Des de Somescola.cat volem manifestar la nostra profunda indignació davant la interlocutòria del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que obliga a tot el grup a rebre la classe en castellà si un alumne ho demana per via judicial. La sentència del TSJC vol desestabilitzar i crear sensació de conflicte discriminatori a les escoles.

Punt i seguit

El camí cap al desenvolupament emocional i social a l’Escola Pia de Catalunya

Esther Garcia, codirectora del Postgrau en Intel·ligència Emocional a les Organitzacions

La societat globalitzada del segle XXI es caracteritza per vertiginosos canvis i un ritme de vida intens i ràpid. Aquesta situació afecta totes les dimensions de la nostra vida, canvia la forma de treballar, de relacionar-nos, influeix en l’aprenentatge, la nostra vivència emocional, la nostra salut, etc. A més, són trets de la nostra societat actual: els problemes psicosocials com l’estrès, l’ansietat o la depressió, conductes de risc (consum d’alcohol i drogues, etc.) i comportaments agressius i violents.

Pren-te temps

Encarant el darrer trimestre

Ja s’acaba l’abril. En dos mesos, ja tindrem un nou curs ‘al sac i ben lligat’.  Són dies de feina, exàmens, avaluacions, temaris per acabar… Us proposem llegir unes paraules de Mario Benedetti per tal que us acompanyin: No et rendeixis.

Et recomanem

Va de llibres!

El Grup d’Animació a la Lectura, com ja és habitual, va preparar unes propostes de llibres per llegir amb motiu de Sant Jordi. Us les passem! Recomanacions.