Editorial

Visita canònica

L’Escola Pia mundial està formada per diverses demarcacions, una de les quals és l’Escola Pia de Catalunya. Cada demarcació té la seva autonomia i també el seu govern, format pel Provincial i quatre consellers o assistents. Tots cinc reben el nom de congregació provincial.

Parlem amb

Edna Albareda i Eduard Andrés, directora i consiliari respectivament de Colònies Jordi Turull

Colònies Jordi Turull: 50 anys educant en el lleure

Notícies

Declaracions del P. General Pedro Aguado

“Una de les funcions del Pare General és visitar amb temps i calma les Províncies per conèixer les seves obres, cases, els escolapis religiosos i laics que les tiren endavant. És el que anomenem “visita canònica general.” Dedico dos anys i mig a visitar els 35 països on som presents.

XXVI Jornada Pedagògica

Enguany la Jornada Pedagògica porta per títol: 1714.

Volem fer visible la nostra adhesió en aquesta commemoració i tot el simbolisme que això implica. Per fer-ho ens acompanyarà el Sr. Miquel Puig i el Sr. Miquel Calçada.

Presentació dels resultats d’Acció CE7

Participació – Comunitat – Transformació

El passat dijous 13 de març es van presentar, a l’Escola Pia de Balmes, els resultats del procés participatiu Acció CE7, a través del qual s’han recollit opinions i propostes de cara a seguir caminant vers una Escola Pia més coherent als seus valors pel que fa a la coresponsabilitat dels laics i els religiosos.

El Fil d’Ariadna – Escola Pia Tàrrega

El fil d’Ariadna és un projecte que sorgeix en el curs 2012-2013, davant de les necessitats acadèmiques detectades per l’equip docent de l’escola, el Departament Psicopedagògic i direcció, d’alumnes procedents de famílies econòmicament desafavorides.

Què en pensem?

Com es treballen les emocions a través de l’Educació Visual i Plàstica?

Des d’infantil a batxillerat l’Escola Pia aposta per una educació visual i plàstica integral.

Sabem que des d’aquesta matèria es treballen molts àmbits de la persona, però i les emocions?

Aquest mes l’Ismael Cabezudo de Mataró i la Montserrat Riba i en Cels Codina d’Igualada comparteixen el seu punt de vista.

Zum-Zum

Moltes gràcies, Sr. Jutge

Després de la vostra brillant interlocutòria que obliga algunes escoles ­-ara per ara algunes, però que ja anireu estenent ‘adequadament’-­ a impartir un 25% de les matèries curriculars en castellà, us hem de donar les gràcies pels molts efectes valuosos que aporta la vostra resolució. Heu posat de relleu davant de tothom que les escoles tenim un projecte i que ­-almenys algunes-­ hem posat la persona de l’alumne al centre de la nostra acció educativa; així, ni totes les escoles són iguals ni això d’educar és com un automatisme social més.

Pren-te temps

Sóc mestre


- cada vegada que gestiono un conflicte amb serenor.
- cada vegada que acompanyo un alumne amb dificultats.
- cada vegada que m’apropo a un alumne que està trist, o preocupat, o enrabiat.
- cada vegada que “perdono” una ofensa, perquè, en el fons del fons, no anava dirigida cap a mi.
- cada vegada que utilitzo el to correcte, precís, necessari per aconseguir un objectiu.

Et recomanem

Va de llibres


S’apropa Sant Jordi i el grup d’Animació a la lectura de l’Escola Pia de Catalunya ja té preparat el llistat de llibres recomanats per a totes les edats. Cliqueu aquí


Diuen de nosaltres