Editorial

A l’estiu tota cuca viu

Recórrer als proverbis és una manera prou habitual, quan has d’escriure. Això sí, convé recordar que allò que ha quedat imprès en la memòria col•lectiva, en forma de proverbi, és una veritat general, que no sempre es compleix en cada cas concret. Així evitarem malentesos.

Parlem amb

Enric Canet i Jordi Puig (Acció CE 7)

“Ens vam preguntar: Com volem que sigui l’Escola Pia de Catalunya en el futur?”

Notícies

Es publica la Memòria de la Formació Professional 2013 de l’Escola Pia de Catalunya

Deu escoles de l’Escola Pia de Catalunya imparteixen diferents titulacions i graus de Formació Professional. La comunitat la formen al voltant de 120 professors i professores i més de 2000 alumnes. A la Memòria 2013, consultable aquí, podreu trobar la informació de quines especialitats s’imparteixen, on i per a quants alumnes.

Guanyadors i guanyadores de la Mostra Audiovisual Escola Pia de Catalunya

Dijous 29 de maig es va celebrar a l’Escola Pia Nostra Senyora la III Mostra Audiovisual per alumnes de Batxillerat i ESO. El Jurat, format per professionals del sector audiovisual, i el públic participant a la mostra van escollir els seus guanyadors i guanyadores d’entre 80 treballs presentats i 18 finalistes. Si els voleu veure…

L’Escola Pia de Vilanova participa en el projecte comarcal BUCHENWALD

Des de l’inici de curs alumnes de 4t ESO i el professor de Ciències Socials de l’Escola Pia de Vilanova participen en el projecte BUCHENWALD, dedicat a recordar l’holocaust i les víctimes republicanes espanyoles i catalanes de la deportació a la II Guerra Mundial. Aquesta iniciativa pedagògica , endegada des de l’Associació Amical de Mauthausen, compta amb la col.laboració de la majoria de centres de secundària de la comarca així com diferents entitats. 

L’Escola Pia de Caldes celebra la IV Pedalada Solidària amb 507 inscripcions

Continua d’aquesta manera la cooperació amb l’Escola Kalassans de Sam Sam a Dakar. Diumenge 1 de juny, l’Escola Pia de Caldes va celebrar la IV Pedalada Solidària “Sam Sam Roda” amb un total de 507 inscripcions. Els objectius d’aquesta jornada eren la convivència, el foment de l’ús de la bicicleta com a Escola Verda i sobretot la solidaritat, poder recaptar fons pel funcionament de l’Escola Kalassans al barri de Sam Sam a Dakar (Senegal).

Què en pensem?

Reptes escolapis

Andreu Trilla

 Un repte ve a ser com un horitzó que tenim present. L’horitzó ens emmarca i a la vegada dóna sentit al desplaçament. De fet, diem que avancem cap a un horitzó, que és la línia imaginària que divideix la terra i el cel. I resulta ben curiós que no sabem imaginar una altra manera de representar-nos la realitat: tot i saber que el món és més o menys rodó, l’horitzó —marcat per l’abast de la nostra vista— el veiem recte…

Punt i seguit

Som escola

MANUEL CUYÀS, El Punt-AVUI

“Dissabte a la tarda, Joaquim Arenas Sampera va agafar el tren a l’estació de Premià de Mar i es va traslladar a Barcelona per participar com un més en la manifestació Som Escola. Molts dels que el van veure al tren i dels que després van estar al seu costat a la concentració ignoraven que aquell home no gaire alt, ample de cos i veu esforçada va ser l’artífex de la llei d’immersió lingüística que aquella tarda es reivindicava després que el govern espanyol la vulgui deixar en res. No el van fer pujar a la tribuna ni es va pronunciar el seu nom, però ningú hauria estat allí sense Joaquim Arenas i l’obra que va fer mentre va ser cap del Servei d’Ensenyament del Català entre 1983 i 2003…”

Pren-te temps

Gaudir les vacances

“Al llarg d’aquests curs, quantes vegades hem alegrat la cara pensat que ja s’acostaven les vacances? Amb tota seguretat, les vacances són bones i necessàries: un temps de repòs i retrobament, un temps de reciclatge a tots nivells:  emocional, intel·lectual i social. Gaudim-les moment a moment, tot aprenent vivint la màgia que ens obre el present. 

Et recomanem

Va de llibres!

Aquest mes de juny són els i les nostres alumnes els que ens recomanen llibres… els seus llibres favorits. Us adjuntem els comentaris dels ‘nostres’ exploradors. Comentaris del Concurs 2013-2014